Η στήριξη της Κρουαζιέρας ήταν προεκλογική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας

12/4/2007

Για το ναυάγιο του “Sea Diamond” στην εκπομπή «Ραδιο-φονικά» με τους Γιώργο Κύρτσο και Κάτια Μακρή:

Αυτή τη κριτική που γίνεται από το ΠΑΣΟΚ ότι είναι «γαλάζια» εταιρία που είναι υπεύθυνη για το ναυάγιο και το επεισόδιο στο ξενοδοχείο στην Κέρκυρα, πως την αντιμετωπίζετε;

«Ως αστειότητα. Τι σημαίνει γαλάζια; Να μας πουν που έχει ευνοηθεί από την κυβέρνηση. Αυτό δεν μπορεί να ευσταθεί. Είναι μια εταιρία που άρχισε να δραστηριοποιείται στη χώρα μας γύρω στο 1999-2000. Το 2001 ανέλαβε τη διαχείριση ξενοδοχείων  στη Μύκονο που ανήκουν σε ταμεία, το 2002 αγόρασε ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά και στην Κέρκυρα και από το 2004 διενεργούσε λίγες κρουαζιέρες στη χώρα. Με την προσπάθεια που κάναμε εμείς ως νέα κυβέρνηση με την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων στα κρουαζιερόπλοια, που έφερε αποτελέσματα, έχουμε δει αυτή την εταιρία και άλλες να δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας στο Αιγαίο».

Αυτή η επιδότηση είναι το ίδιο με αυτό που λεει το ΠΑΣΟΚ σκάνδαλο και αφορά το ΝΑΤ και ότι θα πληρώνει το Κράτος τις εισφορές των εργαζομένων στα κρουαζιερόπλοια και αυτό αφορά τα 4 πλοία του κ. Λοϊζού;

«Δεν είναι μόνο του κ. Λοϊζου, αλλά είναι και τα 4 πλοία του μέσα. Εμείς παραλάβαμε το 2004  μηδέν πλοία με ελληνική σημαία να διενεργεί κρουαζιέρες στο Αιγαίο. Το επαναλαμβάνω: Μηδέν.   Αυτή ήταν η κατάσταση και αυτή τη στιγμή είναι 5ή 6 τα πλοία». «Μέσα από αυτά τα μέτρα μειώθηκε κατά 19% η ανεργία στους ναυτικούς και ειδικά στους θαλαμηπόλους, τους καμαρότους και τους μαγείρους».

Έχετε ένα πολιτικό πρόβλημα. Η οικονομική σας πολιτική είναι σωστή, αλλά το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.

«Με την συγκεκριμένη εταιρία υπάρχει ένα θέμα. Υπάρχει θέμα και σε σχέση με το ξενοδοχείο στην Κέρκυρα, το οποίο η κα Πετραλιά ανέλαβε να λύσει με σκληρή γλώσσα και σε σχέση με το ναυάγιο, υπάρχει μια πράξη ενός πλοιάρχου που ήταν παντελώς ανεύθυνη. Αυτό που έκανε ο καπετάνιος όλοι καταλαβαίνουν όλοι ήταν μια μεγάλη επιπολαιότητα».

Για το ξενοδοχείο στην Κέρκυρα και την επαναλειτουργία του:

«Υπάρχει μια κορυφαία ευθύνη των υπευθύνων του ΕΟΤ στην Κέρκυρα που θα πρέπει να ελεγχθούν και πειθαρχικά και ποινικά. Η κα Πετραλιά δεν είναι επιτόπιος προϊστάμενος του ΕΟΤ στην Κέρκυρα. Ο προϊστάμενος του ΕΟΤ στην Κέρκυρα που ξέρει ότι γίνονται κρατήσεις, ξέρει ότι θα λειτουργήσει ένα ξενοδοχείο που έχει σφραγίσει, είναι υπόλογος σε όλα τα επίπεδα».

Για το ναυάγιο: Ποιος πήρε την ευθύνη για την μετακίνηση του πλοίου;

«Αυτό θα μας το απαντήσει η προανάκριση»

Για την απορρύπανση της περιοχής:

«Αυτό που έχει σημασία  είναι το ποιος πληρώνει. Πληρώνει το London TNI Club στο οποίο είναι αντασφαλισμένο το πλοίο για τη ναυτική του ευθύνη. Για τη ναυτική του ευθύνη σε περίπτωση ρύπανσης είναι ασφαλισμένο κοντά στο 1 δις ευρώ, άρα υπάρχουν τα λεφτά και οι τρόποι να πληρωθεί αυτό το κόστος και ας μη διακινδυνεύουμε και λέμε ότι θα το πληρώσει το ελληνικό κράτος. Δεν θα το πληρώσει το Κράτος το κόστος της απορρύπανσης».

Source: ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ